Banská Štiavnica, Slovenská Republika +421 948 156 987 info@netbis.sk
Slovak Czech English German

Prihlásenie

Dotácie

Ďakujem za Vaše príspevky. Budú použité na rozšírenie a stavbu koľajiska, taktiež nákup lokomotív, vlakov a iných doplnkov. Informácie o Vašej karte ani účte sa ku mne nedostanú, celé je to spravované cez PayPal, teda bezpečnosť zaručená. Ešte raz ďakujem



Vitajte, Hosť
Užívateľské meno: Heslo: Pamätať si ma
Táto kategória je určená pre pridávanie fotografií a iných inšpiratívnych rád pre stavbu modelov lokomotív
  • Strana:
  • 1

TÉMA: Vlaky z našej histórie

Vlaky z našej histórie 23 jún 2019 08:57 #11751

  • Marek
  • Marek-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Administrátor
  • Administrátor
  • Amatérsky modelár, ktorý si model radšej postaví, ako kúpi.
  • Príspevky: 3842
  • Karma: 24
  • Získaných poďakovaní 1559

Samba napísal: Marek: zaujímavé. Zaujali ma krásne a čisto prevedené modely. Krásna práca modelára.


Veru,. aj mňa. Škoda, že neviem, kto je autor modelu. Tieto historické vlaky majú svoje čaro, hlavne v tomto netradičnom prevedení :)

Prosím Prihlásiť alebo Registrácia pre zdieľanie konverzácie.

Vlaky z našej histórie 23 jún 2019 07:47 #11750

  • Samba
  • Samba-ov Avatar
  • Offline
  • VIP
  • VIP
  • Zberateľ modelov BTTB/ZEUKE a tak trochu modelár.
  • Príspevky: 2167
  • Karma: 32
  • Získaných poďakovaní 1757
Marek: zaujímavé. Zaujali ma krásne a čisto prevedené modely. Krásna práca modelára.
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: Marek

Prosím Prihlásiť alebo Registrácia pre zdieľanie konverzácie.

Vlaky z našej histórie 22 jún 2019 21:03 #11749

  • Marek
  • Marek-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Administrátor
  • Administrátor
  • Amatérsky modelár, ktorý si model radšej postaví, ako kúpi.
  • Príspevky: 3842
  • Karma: 24
  • Získaných poďakovaní 1559
Tento zaujímavý vlak aj so životopisom som našiel pred pár dňami na internete. Nepamätám si presne na web, ale bolo to niečo pri príležitosti 100-ho výročia Maďarsko-Česko-Slovenskej vojny. Pokiaľ na tento príspevok natrafí autor, nech sa ozve a rád ho zverejním, ako aj web... :)

Čs. pancéřový vlak č. 3 byl ukořistěn v boji u Sečovce dne 23. června 1919 „III. polním praporem pěšího pluku č. 36“, který zničil před ním i za ním trať. Obrněný vlak se skládal z dělového a kulometného vozu s jednou obrněnou lokomotivou. Maďarská osádka z vlaku demontovala a „odnesla“ dělo, kulomety a některé součástky lokomotivy. Nepojízdná souprava byla obsazena „pěším plukem č. 36“ až 1. července, k tomuto vlaku byla následně přidělena lokomotiva ze zrušeného pancéřového vlaku č. 7. Ukořistěný vlak byl později odeslán k opravě a vyzbrojení do Škodových závodů v Plzni. Odkud se vrátil 30. ledna 1920 do Bratislavy.

Složení nového Čs. pancéřového vlaku č. 3:
- 1 obrněná lokomotiva 377 -
- 1 dělový vůz typu (maďarský)
- 1 kulometný vůz (maďarský)
- 1 kulometný vůz dodaly Škodovy závody
- 1 předběžný vůz typu Jn

Výzbroj původního Pancéřového vlaku č. 3:
- „1 námořní dělo ráže 7.5cm“
- „10 těžkých kulometů „Š“ 7/12“
- „2 lehké kulomety „Š“ 7“

Velitelem Čs. pancéřového vlaku č. 3 se stal por. Eichler, kterého ve funkci vystřídal dne 16. prosince 1919 npor. Antonín Vrána.

Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: Samba

Prosím Prihlásiť alebo Registrácia pre zdieľanie konverzácie.

  • Strana:
  • 1